perjantai 14. lokakuuta 2016

Haaveet todeksi

Hei!


Olen nyt haaveillut blogin perustamisesta viitisen vuotta ja tällä viikolla tuli sellainen olo, että nyt vihdoin toteutan tämän pitkäaikaisen haaveen ja teen sen blogin! Syitä siihen, etten alottanut tänne kirjoittamista aikaisemmin on monia. En ikinä ole ajatellut, että elämäni olisi mitenkään erityistä tai sellaista mistä muut haluaisivat lukea. Jännitin myös sitä, kuinka usein sitä tulisi kirjoitettua. Viime aikoina olen kuitenkin huomannut, että ei sen elämän tarvitsekaan olla mitenkään erityistä blogin perustamiseen.




Voisin kertoa tähän alkuun hieman itsestäni. Olen Ella Himanka ja olen kotoisin Kalajoelta. Perheeseeni kuuluu äiti, isä ja 11-vuotias pikkuveli. Olen 16-vuotias ja opiskelen Sotkamon lukiossa urheilulinjalla ensimmäistä vuotta. Olen pienestä asti tykännyt, että elämässä on paljon tekemistä. Olen harrastanut paljon ja iän myötä harrastukset ovat valikoituneet ja tällä hetkellä vain tärkein on jäljellä.

Olen harrastanut maastohiihtoa oikeastaan siitä asti, kun isä vei minut ensimmäistä kertaa ladulle 2-vuotiaana. Pienestä asti olen tuntenut vetoa urheilua ja itseni voittamista kohden. Tässä voi olla osallisena suuri kilpailuhenkisyyteni ja into olla parempi kuin ennen. Rakastan tunnetta, kun ladulla saa tehtyä parhaansa veren maku suussa ja räkä poskella. Tällä hetkellä ennätykset testeissä ja sijat kilpailuissa ovat vain kannustavia välietappeja matkalla tavoitteeseen.

Aloitin kovan harjoittelemisen tavoitteellisena urheilijana noin neljä vuotta sitten. Sain silloin henkilökohtaisen valmentajan, joka on auttanut ja kannustanut minua hurjasti matkalla huippua kohti. Tällä hetkellä olen tullut hiihdon kanssa siihen pisteeseen, että arki pyörii periaatteessa hiihdon ehdoilla suurimman osan vuodesta. Muutin siis elokuun alussa Vuokattiin ja aloitin samalla koulun Sotkamon urheilulukiossa. Olen lukiossa neljän vuoden suunnitelmalla ja etsin vielä paikkaani opiskelijana. Minulla ei ole vielä ajatusta, mikä olisi ammattini tulevaisuudessa, joten tällä hetkellä opiskelen pakollisia aineita ja yritän samalla miettiä, mikä aineista tuntuu itselle hyvältä ja miltä osa-alueelta alkaisin tulevaisuudessa lukemaan itselleni ammattia.







                                                       Kaksi alinta kuvaa: Helmi Joenväärä 3/2016


Urheilun ja etenkin hiihdon lisäksi tykkään ruuanlaitosta, leipomisesta ja musiikista. Olen soittanut pianoa ja laulanut kuorossa. Tänä päivänä olen ajanputteen vuoksi nuo harrastukset joutunut lopettamaan, mutta laulelen ja soitan pianoa aina kun se on mahdollista. Kuuntelen myös paljon musiikkia, joka on isona osana valmistautumistani mm. kisoihin ja ihan vain normipäiväänkin.

Tässäpä hieman itsestäni ja syistäni aloittaa tämä blogi. Tervetuloa mukaan elämääni tämän blogin kautta ja mukavaa viikonloppua teille!


Ella

2 kommenttia:

  1. Hei Ella. Onnittelut uudesta blogista! Tsemppiä kuntoutumiseen, ymmärrän että on vaikeaa olla tekemättä sitä mitä eniten haluaisi mutta jospa ajatusten pukeminen sanoiksi auttaa. Mitäänhän ei ole menetetty, vastoinkäymisiä tulee tulevaisuudessakin mutta niistä selvitään. Selviät sinäkin! Hienosti olet kehittynyt lajissasi ja pieni lepo ei sitä hidasta.

    VastaaPoista